Publikationen

  • Krompák, E. (2021). Social Justice durch die Erforschung von Linguistic Landscape. Babylonia Journal of Language Education, 1, 30–39.
  • Krompák, E., Fernández-Mallat, V., & Meyer, S. (eds.) (2022). Linguistic Landscapes and Educational Spaces. Multilingual Matters.
  • Krompák, E., Fernández-Mallat & S. Meyer, S. (2022). The Symbolic Value of Educationscapes – Expanding the Intersections Between Linguistic Landscape and Education. In E. Krompák, V. Fernández-Mallat, & S. Meyer (eds.) (2022), Linguistic Landscapes and Educational Spaces. Multilingual Matters.
  • Krompák, E. (2022). Linguistic Landscape in den visuellen Narrativen von mehrsprachigen Kindern. In E. Krompák & V. Todisco (Hrsg.), Sprache und Raum. Mehrsprachigkeit in der Bildungsforschung und in der Schule/ Language and space. Multilingualism in educational research and in school (S. 93–119). hep Verlag.
  • Meier, T. & Krompák, E. (2022). Kunst und Semiotik in Linguistic Landscape. In E. Krompák & V. Todisco (Hrsg.), Sprache und Raum. Mehrsprachigkeit in der Bildungsforschung und in der Schule/ Language and space. Multilingualism in educational research and in school (S. 51– 68). hep Verlag.
  • Saner, Ph. (2022). Soundscape – Mit offenen Ohren durch die Klanglandschaft. In E. Krompák, & V. Todisco (Hrsg.), Sprache und Raum. Mehrsprachigkeit in der Bildungsforschung und in der Schule/ Language and space. Multilingualism in educational research and in school (S. 305 –318). hep Verlag.
  • Wepfer, L. (2020). Linguistic Landscape im Unterricht auf der Primarstufe. Eine Untersuchung zur stufengerechten Didaktisierung. Unveröffentlichte Masterarbeit. Universität Basel.
  • Wepfer, L. (2022). Kinder als Sprachforschende: Die Didaktisierung von Linguistic Landscape auf der Primarstufe. In E. Krompák, & V. Todisco (Hrsg.), Sprache und Raum. Mehrsprachigkeit in der Bildungsforschung und in der Schule/ Language and space. Multilingualism in educational research and in school (S. 263 –283). hep Verlag.